söndag 31 mars 2013

Gör egna spetsblommor

 
Att göra egna blommor är både roligt och enkelt. Idag ska jag visa ett sätt att tillverka blommor.
 
 
Du behöver:
Limpistol, sax, papper, band/spets och en brad (även kallad jungfruben).
 
 
1. Rita en cirkel och klipp ut den.

 
2. Limma fast bandet/spetsen som på bilden nedan.

 
3. Vecka spetsen och limma.

 
4. Fortsätt sedan med att limma och vecka cirkeln runt.

 
5. Klipp av överbliven band men spara en liten bit som du sedan veckar och fäster.

 
6. Dekorera mitten med en brad alternativt en pärla.

 
7. Så här blir baksidan när du fäst braden.



Lycka Till!
 
=)

2 kommentarer:

Pernilla ~Pillan~ sa...

Hej! Va roligt att du hälsade på hos mig och lämnade en hälsning- för nu hitta jag ju hit! Va mkt inspiration du bjuder på. Det är ju smart att göra sina egna blommor på det här sättet... Jag har lite material som jag bara väntar på att använda till sånt här... Kanske dags att ta sig an det? Ha en fortsatta trevlig påsk!

Elisabet sa...

Tack för din goa kommentar i min blogg!
Så roligt att hitta din blogg också, du ger mycket bra idéer och inspiration. //Elisabet